Sıkça Sorulan Sorular
Eğitim öğretim yılının başlamasına müteakip yemek bursu ilanları üniversitemize ait web sitesinde yayınlanır ve yemek bursundan faydalanmak isteyen öğrenciler kayıtlı oldukları Fakülte veya Meslek Yüksekokullarına başvuruda bulunurlar.
“Yemek Bursu Başvuru İşlemleri” tamamlandıktan sonra yemek bursundan faydalanacak olan öğrenciler ihtiyaç durumlarına göre başvuru yapmış oldukları Fakülte veya Meslek Yüksekokullarında kurulan komisyon tarafından belirlenir ve belirlenen öğrenciler Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığına bildirilir. Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığına bildirilen öğrenciler yemek otomasyon sistemine kayıt edildikten sonra yemek bursundan faydalanabilirler.
Yemek bursu almak için sağlanması gereken şartlar Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Yemek Bursu Yönergesinde (https://sksdb.isparta.edu.tr/tr/form-belge/beslenme-hizmetleri-11904s.html) belirtilmiştir.
Yemek bursu aşağıda belirtilen durumlarda sonlanır veya iptal edilir:
-Öğrenciliğin sona ermesi,
-Öğrencinin, burs aldığı süre içerisinde disiplin cezası (uyarı cezası hariç) alması,
-Öğrencinin her ay içinde yemek bursu hakkının yüzde sekseninden azını kullanması,
-Öğrencinin yemek bursu hakkını kötüye kullanması (başkalarına faydalandırma vb.)
Üniversitemiz tarafından yemek hizmeti verilen yemekhanelerden öğrenci ve personellerimiz haftalık yemek hakkı yüklemesi yaparak faydalanabilmektedir. Ayrıca ilgili yemekhanelerde fazla yemek olması durumunda günlük yemek hakkı yüklemesi yaparak da faydalanabilirler.
Ödemeler Kredi Kartı ve/veya Bankamatik Kartı ile online ödeme sistemi üzerinden yapılmaktadır.
-Yükleme yapmak isteyen öğrenciler https://sksdb.isparta.edu.tr/ web sayfasında yer alan ilgili yemekhane rezervasyon satış sistemi linkine tıklayarak veya Rektörlük, Ziraat Fakültesi ve İlçe Yemekhaneleri için https://yemek.isparta.edu.tr/ adresini, Merkez Yerleşkede (Batı ve Doğu Yerleşkeleri) bulunan yemekhaneler için https://oos.isparta.edu.tr/adresini kullanarak hesaplarına para yüklemesi yapabilirler.
-Sisteme girişte öğrenci ya da personele ait ISUBÜ e-posta ve şifreleri kullanılmaktadır. Sistemde herhangi bir bankaya ait debit/kredi kartıyla yükleme yapılabilmektedir. Sisteme giriş yaptıktan sonra “Yemekhane İşlemleri” menüsü altındaki “Haftalık Fiş Alış” bağlantısına tıklayarak haftalık yemek fişi alınmaktadır. Bu sayfada hangi yemekhanede yemek yenmek istendiği seçimi önemli ve zorunludur.
Yemekhanelerde bulunan turnike sistemlerinden rezerveli (haftalık) veya rezervesiz (günlük) geçişler için üniversitemiz tarafından verilen öğrenci ve personel kartları veya ISUBÜ Mobil Uygulamasında bulunan “QR Kodlu Geçiş Sistemi” kullanılmaktadır. ISUBÜ Mobil Uygulamasında bulunan QR Kodlu Geçiş Sistemini kullanmak isteyenlerin cep telefonlarına bu uygulamayı yüklemeleri gerekmektedir.
-SDÜ Merkez Yerleşkeleri İçin Öğle ve Akşam Haftalık Fiş Alımı:
Salı günü saat 8:00’dan başlayıp diğer haftanın pazartesi günü saat 11:30’a kadar haftalık fiş alımı yapılabilmektedir.
-Ziraat Fakültesi, Rektörlük ve İlçe Yemekhaneleri İçin Öğle Yemeği Haftalık Fiş Alımı:
Pazartesi saat 8:00’dan başlayıp aynı haftanın Cuma günü saat 12:00’a kadar haftalık fiş alımı yapılabilmektedir.
3D Secure (Güvenli Ödeme) yöntemi ile cep telefonunuza gelen tek kullanımlık şifre yardımıyla yükleme yapılmaktadır.
Yemek hakkı yüklemesi için hesapta tutulan para kullanılmadığı takdirde, kişinin ISUBÜ hesabında güvenli bir şekilde tutulmaktadır. Hiçbir hak kaybı yaşanmamaktadır. Mezun olduğunuz veya üniversitemizden ayrılmanız durumunda kullanılmayan tutarınızı geri alabilirsiniz.
-SDÜ Merkez Yerleşke
-Süleyman Demirel Üniversitesi (SDÜ) Doğu Yerleşkesinde 19 Mayıs Öğrenci Meydanı yanında bulunan SDÜ Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı Binası içerisinde yer alan Merkez Yemekhane (Öğle-Akşam)
-Süleyman Demirel Üniversitesi Batı Yerleşkesinde Merkezi Derslikler Binasında bulunan yemek salonlar (Öğle-Akşam)
-Süleyman Demirel Üniversitesi Doğu Yerleşkesinde bulunan İSUBU Ziraat Fakültesi Yemekhanesi (Öğle)
-Rektörlük Yemekhanesi (Öğle)
-Atabey Meslek Yüksekokulu Yemekhanesi (Öğle)
-Gönen Meslek Yüksekokulu Yemekhanesi (Öğle)
-Eğirdir Meslek Yüksekokulu Yemekhanesi (Öğle)
-Yenişarbademli Meslek Yüksekokulu Yemekhanesi (Öğle)
-Uluborlu Selahattin Karasoy Meslek Yüksekokulu Yemekhanesi (Öğle)
-Aksu Mehmet Süreyya Demiraslan Meslek Yüksekokulu Yemekhanesi (Öğle)
-Gelendost Meslek Yüksekokulu Yemekhanesi (Öğle)
-Sütçüler Prof. Dr. Hasan Gürbüz Meslek Yüksekokulu Yemekhanesi (Öğle)
-Şarkikaraağaç Meslek Yüksekokulu Yemekhanesi (Öğle)
-Yalvaç Meslek Yüksekokulu Yemekhanesi (Öğle)
-Turizm Fakültesi Yemekhanesi (Öğle)
-Keçiborlu Meslek Yüksekokulu Yemekhanesi (Öğle)
-Senirkent Meslek Yüksekokulu Yemekhanesi (Öğle)
-SDÜ Merkez Yerleşke Yemekhaneleri:
Merkez Yerleşke yemekhanelerinden öğle veya akşam yemeği için haftalık fiş alımı yapan öğrencilerimiz haftalık fiş alımı yaptığı öğün için herhangi bir yemekhaneden faydalanabilirler.
-İlçe Yemekhaneleri:
Haftalık Fiş Alım İşlemi esnasında beslenme hizmetinin verildiği yemekhanelerden istediğiniz yemekhaneyi seçmek koşulluyla seçilen yemekhaneden faydalanabilirsiniz. Beslenme hizmetinin verildiği yemekhanelerde fazla olması durumunda günlük yemek hakkından da faydalanabilirsiniz.
Akademik Danışman ve Topluluk başkanı imzalı dilekçe, en az 15 gün önceden Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı’na (SKS) verilir. Gerekli araç temini, mekân tahsisi gibi süreçler bu 15 gün içerisinde gerçekleşir. Eğer araç tahsis edilecekse katılımcı listesine göre göre bir düzenleme yapılır ve belirtilen tarihte etkinlik gerçekleştirilir.
Üniversitemiz öğrencisi olan herkes etkinliklere katılabilir. Eğer ulaştırması Üniversitemiz tarafından sağlanan bir etkinlik ise araçlarda yolculuk edebilmeniz için 15 gün önceden SKS Daire Başkanlığı’na verilen katılımcı listesinde adınızın olması şarttır.
Hayır. Yalnızca Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Öğrencisi sıfatını taşıyan kişiler topluluklara üye olabilir ancak Rektörlük onayı ile personeller de etkinliklere katılabilir.
Yıl içerisinde herhangi bir zaman kısıtlaması olmaksızın https://otomasyon.isparta.edu.tr/ adresinden topluluk üyeliği için başvuruda bulunulabilir. Akademik Danışman’ın ve SKS Daire Başkanlığı’nın onayının ardından üyelik gerçekleşmiş olur.
Evet. Öğrencilerimiz istediği kadar topluluğa üye olabilir ancak birden fazla topluluğun yönetim organında görev alamaz.
Öğrencilik durumu son bulmadığı sürece topluluk üyeliğiniz devam etmektedir. Mezun olma, disiplin cezası ile uzaklaştırılma veya kayıt silme gibi durumlarda üyeliğinizin geçerliliği sona ermektedir.
Üye olduğunuz https://otomasyon.isparta.edu.tr/ adresinden kayıt silme butonunun kullanılmasının ardından yine Akademik Danışman’ın onayı ile birlikte üye kaydınız silinir.
Evet. Bu durum topluluğa üye olmanıza engel değildir.
Her yıl Ekim-Kasım ve Mart-Nisan aylarında yapılan Topluluklar Üst Kurulu toplantısında görüşülmek üzere yeni kurulacak olan topluluğun Akademik Danışman’ı SKS Daire Başkanlığı web sayfasında bulunan “Tüzük Örneği” ve “Yönetim-Denetim Kurulu Listesi Örneği” belgelerini doldurur. Ardından topluluğu kurmak ve danışmanlığını yapmak istediğine dair dilekçenin ekine ekleyerek SKS Daire Başkanlığı’na sunar. Başkanlık gerekli işlemleri yaptıktan sonra Topluluklar Üst Kurulu son kararı verir ve engel bir durum yoksa topluluk kurulur.
Bu hususta gelen talepler Topluluklar Üst Kurulu’na iletilir. Değerlendirme ve karar mercii Topluluklar Üst Kurulu’dur.
Fakülte/Yüksekokul/Meslek Yüksekokullarında uygulaması olan dersler için teknik geziye çıkılabilir. Eğer SKS Daire Başkanlığı’nın ulaştırma, mekân tahsisi gibi konularda desteği talep ediliyorsa Yönetim Kurulu Kararı ile birlikte 15 gün önceden yazılı başvuruda bulunulur.
SKS Daire Başkanlığı tarafından tahsis edilen araç, mekan veya herhangi bir malzeme ile yapılan teknik gezilerde 15 gün önceden verilen katılımcı listesinde adı olmayan öğrenciler teknik geziye katılamaz, araçlara binemez veya malzemeyi kullanamaz. Sadece dersi alan ve katılımcı listesinde adı olan öğrenciler teknik geziye katılabilir.
Üniversitemizin akademik ve idari birimlerinde geçici
işlerde çalıştırılan işçi sayılmayan öğrenciye denir.
Lisans ve lisansüstü (tezsiz ve özel öğrenci hariç)
programlarından herhangi birine kayıtlı olan, normal eğitim-öğretim süresi
içerisinde öğrenim gören ve disiplin cezası almamış öğrencilerimiz kısmı
zamanlı öğrenci olarak Üniversitemizde görev yapabilirler.
Çalışma süresi bir günde en fazla 3 saat, haftada
maksimum 15 saat ve bir ayda toplam 60 saati geçemez.
Günlük brüt asgari ücretin dörtte birini geçemez.
Çalışma süresinin haftanın günlerine dağılımı, işin
başlama ve bitiş saatleri birim yöneticilerince belirlenir.
Hayır çalışamaz. İki farklı birimde çalışma hakkı
bulunmamaktadır.
Üniversitemizde kısmi zamanlı öğrenci olarak çalışan
öğrencilerin aldıkları burs kesilmez. (Bakınız; 2547 sayılı kanunun 46.
Maddesinin K bendi.)
Bu kapsamdaki kişiler kısmı zamanlı öğrenci olarak
çalıştıklarında maaşları kesilmez. (Bakınız; Yükseköğretim Kurumları Kısmi
Zamanlı Öğrenci Çalıştırma Usul ve Esasları 6. Maddesinin C bendi.)
Aileniz üzerinden almış olduğunuz genel sağlık
sigortalılığını sonlandırmaz. Yine aileniz üzerinden sağlık yardımı almaya
devam edersiniz.
Öğrenci alımları her eğitim-öğretim yılının Ekim
ayında yapılmaktadır.
Çalışma dönemimiz her ayın 1 ila 31 arasındadır. Maaşlar
en geç bir sonraki ayın 10’una kadar hesabınıza yatmaktadır.
Üniversitemizde Kısmi zamanlı öğrenci olarak çalışmış
ve çalışacak öğrencilerimiz için ilgili kanun hükümleri gereği emeklilik ile
ilgili uzun vadeli sigorta kolları primi yatırılmadığından emeklilik için
herhangi bir etkisi bulunmamaktadır.
İlgili kanun hükümleri gereği işsizlik sigortası primi
yatırılmadığından işsizlik sigortası alamazsınız.
Yükseköğretim Kurumları Kısmi Zamanlı Öğrenci
Çalıştırma Usul ve Esaslarının 8 inci maddesi ikinci fıkrasına göre ‘’Kısmi
Zamanlı Çalışan Öğrenci Sözleşmesi’’ yenilenebilir.
Alımların yaklaşık maliyeti sebebiyle ihale yoluyla temini gerekli ise
ayrıca Kamu İhale Bülteninde ve yerel gazetede de yayınlanmaktadır. İhale
yoluyla yapılacak alımlar açık ihale ise süresi içinde kapalı, imzalı zarfta
idaremize elden veya posta yoluyla yapılır. Açık (e-ihale) ihale ise
idaremize herhangi bir belge ve teklif gönderilmez, Ekap üzerinden ihale kayıt
numarası ile takibi yapılır. Alım doğrudan temin yolu ile yapılacaksa ilan
ekinde bulunan standart teklif mektubu kaşeli şekilde imzalanarak teklif
mektubunda belirtilen adreslere süresi içinde gönderilir.
Teklifler süresi içinde idaremize ulaştıktan sonra idaremizce geçerli
olan teklifler en düşük fiyat esasına göre belirlenir. Numune istenmesi
gerekirse idaremiz en düşük tekliften başlamak üzere numune değerlendirmesi
yaparak sonuçlandırır.
Teklif veren hiçbir istekli kazananın belirleneceği zamana kadar idaremize
şahsen gelmek zorunda değildir.
İsteklilerden değerlendirme aşamasında istenen numuneler, aksi bir yer
belirlenmemişse süresi içinde Başkanlığımız Satın Alma Şube Müdürlüğüne şahsen
veya posta yoluyla sunulması gerekmektedir.
Yasaklı olan firmalardan alım yapılmamaktadır.
İhale ile yapılan alımlarda ihale yetkilisi ihale tarihini bir defaya mahsus olmak üzere en fazla yirmi (20) gün süreyle zeyilname ile erteleyebilir.
İhale yetkilisi sözleşmeler imzalanmadan
önce isteklilere ve teklif sahiplerine tazminat hakkı tanımadan, geçerli
gerekçeleri belirtmek koşuluyla, satın alma işleminden vazgeçebilir ya da
işlemi iptal edebilir. Doğrudan temin ile alımlarda da ihale yetkilisi alımı
gerekli görmesi durumunda erteleyebilir veya iptal edebilir.
Kesin teminatlar Tahakkuk birimince yapılacaktır. Geçici Teminatlar ise
İhalede en avantajlı teklif ve ikinci avantajlı teklif sahipleri haricinde
diğer isteklilerin teminat iadeleri tarafımızdan yapılacaktır.